CAMPUR KODE DALAM PROSES PEMBELAJARAN DARING BAHASA MANDARIN DI KURSUS X
DOI:
https://doi.org/10.31316/skripta.v9i1.2992Keywords:
campur kode, anak, bahasa MandarinAbstract
Penelitian ini memiliki tujuan untuk menemukan jenis, wujud, dan penyebab yang memicu terjadinya pencampuran kode ketika proses pembelajaran bahasa Mandarin daring di Kursus X yang objek penelitian berupa anak-anak berumur sekitar 4-6 tahunReferences
Chotimah, B. C. (2019). Campur Kode Tuturan Guru-Siswa Dalam Pembelajaran Bahasa Mandarin SMAN 1 Cerme Gresik.
Dewayanti, S. A. A. A. (2021). Campur Kode Pada Anak-Anak Hasil Pernikahan Antarbangsa Bali-Jepang Melalui Media Sosial.
Holmes, J. (1992). An Introduction to Sociolinguistics. Longman Group Ltd.
Iskandar, M., & Anggraeni, A. (2020). Campur kode dan Alih kode dalam mata kuliah zhÅngjà hà nyÇ” tÄ«ng shuÅ xià .
Kridalaksana, H. (2008). Kamus Linguistik. PT. Gramedia Pustaka Utama.
Nababan, P. W. J. (1984). Sosiolinguistik: Suatu Pengantar. PT. Gramedia Pustaka Utama.
Saddhono, K. (2012). Pengantar Sosiolinguistik Teori dan Konsep Dasar. Universitas Sebelas Maret.
Soetomo, I. (1985). Telaah Sosial—Budaya Terhadap Interfensi, Alih-Kode, dan Tunggal-Bahasa dalam Masyarakat Ganda Bahasa. Universitas Indonesia.
Sudaryanto. (1993). Metode dan Aneka Teknik Analisis Bahasa: Pengantar Penelitian Wahana Kebudayaan Secara Linguistik. Duta Wacana University Press.
Suwandi, S. (2008). Serba Linguistik: Mengupas Pelbagai Praktik Bahasa. Sebelas Maret University Press.
Suwito. (1983). Pengantar Awal Sosiolinguistik Teori dan Problema. Universitas Sebelas Maret.
Suwito. (1985). Sosiolinguistik. Solo Henary Offset.
Warsiman. (2014). Sosiolinguistik: Teori dan Aplikasi dalam Pembelajaran. Universitas Brawijaya Press.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Fenny Mervine

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work’s authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal’s published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.