About the Journal

Jurnal Sosialita is a scientific journal of education and social science managed by the Master of Social Studies Education Program at PGRI Yogyakarta University. Jurnal Sosialita publishes articles on the latest issues and trends that occur nationally and internationally in learning social studies education. The focus and scope of this journal includes the results of social studies education praxis research (integration), social studies learning innovation, classroom action research, assessment and evaluation research in social studies education, value and character education, mitigation and environmental learning in social studies. Jurnal Sosialita is published twice a year in February and September.

Current Issue

Vol. 20 No. 1 (2025): Implementation of Deep Learning Curriculum (Meaningfull, Joyfull, Mindfull Learning) in Social Studies Learning
					View Vol. 20 No. 1 (2025): Implementation of Deep Learning Curriculum (Meaningfull, Joyfull, Mindfull Learning) in Social Studies Learning

Pemerintah melalui Menteri Pendidikan merencanakan sebuah grand design pendekatan dalam proses pembelajaran dengan tujuan agar pembelajaran tersebut lebih bermakna. Pendekatan ini disebut sebagai deep learning ful-ful (mindful, meaningful, joyful). Artinya, pendekatan ini diharapkan mampu menjadi pembelajaran mendalam sehingga para peserta didik dapat memberikan perhatian penuh dan lebih bermakna. Meski demikian, pembelajaran ini diharapkan tetap dibawakan secara lebih menyenangkan. Masing-masing elemen (mindful, meaningful, joyful) dirancang untuk menciptakan suasana belajar yang tidak hanya mengedepankan pengetahuan, tetapi juga pengalaman bermakna bagi para peserta didik. Maka dari itu Jurnal Sosialita mengundang para akademisi, guru, pemerhati pendidikan, dan khalayak umum yang memiliki kepedulian dalam pendidikan untuk mengirimkan artikelnya di Jurnal Sosialita pada Volume. 20, No. 1 Februari 2025.

Published: 2025-01-22
View All Issues